Onsdag och ledig igen.

Jag måste säga att jag har fått en riktigt lugn och skön jobbstart. Det har varit så behagligt barnantal och jag har ju fått jobba med brorsan, Jill och Johan så vi har haft riktigt kul på jobbet. 
I måndags vad jag inne i stan och fick träffade Jenny igen. Vi är ju vana att bo i samma stad nu så jag hade saknat henne jättemycket. Jag fick faktiskt med mig en iPad hem. Jag som sagt att jag aldrig ska köpa en men jag har märkt att det är ett utmärkt verktyg när man spelar piano. Den är perfekt att ha å notstället och kolla noter ifrån. Så vi kommer nog spendera mycket tid ihop.. ;) 
 
Igår åkte jag direkt till Anton och Chris efter jobbet för att käka kvällsmat. Vi gjorde hemmagjord schnitzel, alltså hur gott? Sen gick vi på bio tillsammans med Jill. "En som som heter Ove" blev det. Jag gick faktiskt på den förra veckan också men den var så himla bra att jag ville se den igen. Första gången gick jag med inställningen att nog nog inte skulle gilla den jättemycket men jag blev verkligen förvånad. Den är så himla bra, den är rolig, sorglig, underhållande och har lite av varje. Man blir verkligen berörd av denna fina historia! 
 
Idag är vi alla lediga igen och jag har använt tiden väl och hunnit läsa ut en bok och äntligen skickat in min ansökan till Stockholms dramatiska högskola. Det är lite jobb med den önskan med tanke på att man ska läsa två manus, välja ut monologer ifrån dem, välja en egen valfri monolog och sen skriva ihop en text på minst 2000 tecken där man ska beskriva en drömroll man har. Men nu är jag äntligen klar och det känns jätteskönt och det ska bli kul. :D
 
 
Nu funderar jag på hur jag ska lägga upp resten av dagen.. Det enda jag vet är att jag kommer landa hos Anton och Chris till sist. Vi får se om vi hörs senare! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback