Öland ♥

Det här med folkhögskola är bara för underbart. Det är något som alla borde göra, välja något som man älskar att göra och få göra det i ett helt år. Bo med alla klasskompisar, få utöva sitt fritidsintresse på lektionstid, få en massa ny kunskap och på fritiden bara umgås och sjunga, spela, träna och plugga repliker. 
 
Jag var så fruktansvärt orolig för teatern innan jag kom hit och visst jag är fortfarande osäker men om jag tittar på vart jag är nu och vart jag var när jag började här så har det hänt en hel del. I början kunde jag inte ens presentera mig och säga var jag kom ifrån utan att skaka i knäna och få scenskräck. Osäkerheten sitter fortfarande i såklart men det är inte riktigt på samma sätt. Det här året kommer att göra undervärk och jag hoppas verkligen att jag kan växa till den personen jag vill vara. 
 
Nu när jag tittar tillbaka på sommaren och mina känslor inför hösten så är jag arg på mig själv att jag inte längtade mer. För att vara här är faktiskt bland det bästa som hänt mig. Alla är så underbara och precis lika knasiga, spralliga, pratglada, spontana och teatraliska som mig. Bästa klassen ever! 
 
bild tagen av Jennie Kempe!
Trackback