Ett superinlägg om helgen Jönköping - Stockholm!

Sådär ja, nu ska ni få en liten redogörelse om helgen. Jag har tyvärr nästan inga bilder alls då vi har jobbat praktiskt taget hela tiden och Jennie har aggerat som fotograf så jag ska försöka få henne att skicka över några behind the scenes bilder.. :) Tills dess får vi nöjda oss med det jag har helt enkelt.

Iaf i lördags började min och Jennies resa kl 10.25 mot Jönköping, efter att varit otroligt duktiga med att hitta rätt spår och till studion trots alla dessa byten och världens sämsta lokalsinnen så var vi rätt nöjda när vi faktiskt utan problem kom i tid till kl 14.00. Väl där så drog vi igång och jobbade, jag sminkade en massa häårliga tjejer och jag fick för första gången sminka en tjej med mörk hy, det var jättekul!
Jennie och de andra modellerna fick också prova klänningarna de ska ha på modevisningen vi ska vara med på (jag som make up artist), hur coola som helst. Väl klara på jobbet så tog Jennie och jag tåget (tågen..) till Stockholm - märsta, en resa på ca 5,5 timmar och då hade vi inte haft någo luchpaus så när vi väl kom till Anton och Mike på kvällen vid 23.00 så var vi trötta och hungriga. Det var bara att slänga i sig mat, göra en svart sotning på Jennie (ja hon sover med det och det ser lika dant ut dagen efter) och bädda. Klockan 00.30 var vi i säng och slocknade direkt.


det här är den enda bilden jag har från lördagen, Mike tog den på Jennie och mig när vi satt och åt på deras altan. Tacos hjälp så gott det var!

Det sorgliga var att klockan ringde redan vid 05.00 dagen efter och då var jag verkligen så trött att jag mådde illa, jag snoozade ända in i det sista så det slutade med att jag bara slängde på mig lite grund i ansiktet och mascara jag skulle ju ändå sminka en massa under dagen och just då brydde jag mig inte alls om hur jag såg ut. haha iaf ett par byten av tåg, pendeltåg, buss och taxi så var vi framme hos en fotograf som Jennie skulle ta TFP bilder med. Allt var väldigt proffsigt och bilderna blev så underbart fina, jag tjuvfotade på skärmen med min kamera så jag tänkte att ni skulle få tjuvkika lite.. ;)
Sen fick Jennie och jag ta lite kompisbilder, haha det var inte kul att ställa sig bredvid en av världens mest fotogeniska människor och försöka se snygg ut. Men jag har fått 2 bilder och de är ändå bättre än vad jag trodde.




det här är nog min favorit av de två bilderna vi fått se.


här är en liten förhandsvisning, alla bildern blev verkligen sjukt fina och jag har ändå bara sett dem oredigerade!


en till jättefin bild, ni ska få se reslutatet här sen Jennie tycker nog bara det är kul att jag lägger ut dem här. :)


Sen var det dags att åka buss och efter att ha virrat runt i en timme med högklackat och en tung resväska i fruängen för att sedan upptäcka att studion låg ca 2 minuter från bussstationen så var vi iaf framme. Sen blev det en hel dags till jobb med en massa sminkande. Kunderna blev nöjda och jag tror det blev många bra bilder. Jag ska försöka att få tag i lite bilder från sminkningar jag har gjort under helgerna så att jag kan visa er. :)
Efter att vi var klara åkte vi hem, åt kvällsmat och gick och la oss i sängarna. Jag somnade med kläderna på, med smink och som tur var hade jag ställt klockan så vi inte missade bussen hem på måndagen.

Väl hemma inser jag att jag faktiskt är ett ensambarn så gårdagen så försökte jag bara att koncentrera mig på att inte få ett nervöst sammanbrott. Jag fyllde praktiskt taget hela dagen från det att jag kom hem tills jag gick och la mig. Det kommer ta ett tag det här, min andra halva är för många mil borta. :(

Nu har jag redan skrivit allt för mycket text så om du kommer ner hit, grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback