Don't smoke, I love you.

Att röka är bland det värsta jag vet. Det luktar äckligt, ser äckligt ut, det är opraktiskt, det är dyrt, du får hosta, du får gula tänder och framförallt du förstör dina lungor och kan få cancer. Innan du börjar röka så ska du tänka dig för väldigt noga. Du skadar inte bara din egna hälsa utan också alla andras som befinner sig i din omgivning. Du utsätter dig själv för att få cancer, KOL och riskerar att dö.
Säg inte att du är emot cancer och tycker att det är hemskt när du själv står och suger i dig gift som en bevisat att det kan framkalla cancer. Cancer drabbar inte bara alla andra utan det kan också drabba dig!
Tänk på det här alla ni som röker, jag vill inte att ni ska suga i er cancer eller KOL eller rökhosta eller något liknande. Jag bryr mig om er och det är därför jag skriver det här. Jag ser ingen mening med att köpa ett paket med cigaretter där det står på förpackningen "Rökning dödar".

Jag har alltid sett rökning som dumt men jag hade en period i 9:an och första året på gymnasiet som jag ibland feströkte. Men jag har alltid tyckt att det varit vidrigt så jag förstår inte varför, grupptryck kanske? Men jag har inte varit i närheten av att röka sen innan jag fyllde 18 och jag ska aldrig göra det igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback