Dominikanska republiken - Paradise Island

Under våra 2 veckor vi spenderade i Cabarete så åkte vi iväg på en utflykt till en paraisö. Ön är konstgjord och består helt av sand. Där fick man snorkla i ett underbart vackert korallrev och påväge tillbaka så åkte vi genom mangroveträsken. Det är en nationalpark och gångar med någon slags skog. Hehe jag skulle tro att både ormar och krokodiler trivs väldigt bra där. På ön såg vi också en pelikan! :D haha på vägen hem besökte vi också en fabrik där vi fick se hur de gjorde cigarrer.
Men för er som inte har snorklat någon gång måste verkligen göra det. Jag har alltid velat snorkla men jag hade aldrig kunnat föreställa mig att det skulle vara så coolt som det faktiskt var. Om jag hade fått välja att vara vilket djur som helst skulle jag lätt välja en delfin. Tänk att få bo i havet!

Men bussfärden dit på 3 timmar trodde vi knappt att vi skulle överleva, herregud så chauffören körde! Men de supersnabba båtarna som tog oss till ön och träsket var sjukt roliga att åka med. man bara studsade fram på vågorna och jag skrek ""fortare fortare" hela tiden! haha

































































































Kommentarer
Postat av: Lovi

Fy fan vad underbart vi hade det! Älskar hela gänget och landet !



Känns konstigt att inte umgås 24/7 med er<3

2011-03-20 @ 15:48:00
Postat av: Malin

Herregud vilka fina bilder! Ni verkar haft det hur bra som helst! :)

2011-03-21 @ 02:26:46
URL: http://aroundtheworldinonesecond.blogg.se/
Postat av: Petra

Alltså wow, jag ser fram emot att höra om resan! Förstår att du vill tillbaka! ;)

2011-03-22 @ 09:29:13
URL: http://fogelholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback