Dag 8 - Ett ögonblick

Jag känner hur adrenalinet pumpar när vi alla intar våra platser. Introt drar igång med låtarna som vi kan utan innan och baklänges, låtar som vi har nött och tränat oräknerliga timmar. Alla tittar på varandra med förväntansfulla blickar och leenden, vissa mer nervösa än andra. Hjärtat dunkar snabbare och snabbare ju längre in på låten vi kommer och till sist kan jag inte stå stilla längre. Inte de andra heller, nu springer vi runt och dansar och sjunger med i låtarna som vi så väl känner till. Låten lider mot sitt slut och vi vet att det är nu det gäller, det är nu det är dags att visa vad vi går för. Det är nu vi ska visa reslutatet av månaders slit, skratt och gråt. Så vi intar ännu en gång våra platser, tar kontroll över den överväldiga känslan men behåller leendet.
This is it. Första låten börjar, ridån går upp, glädjeruset sprider sig i kroppen och nu är jag inte längre Emma, jag är Gabriella.


Ögonblicket är minutrerna innan premiären av High school musical 3 på Saga teatern 2009.
Det här är verkligen det bästa jag gjort i hela mitt liv och jag vet att jag älskar kommer göra något roligare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback