My brother is gay.

För ungefär 1,5 år sedan så fick jag veta att min bror var gay. Tanken har aldrig slagit mig förut trots att han under alla år haft idioter som hoppat på honom och kallat honom bög, pratat bakom ryggen på honom och hoppat på mig och mina släktingar för att de är nyfikna. Jag har alltid försvarat honom, inte för att jag tycker det är fel att vara homosexuell utan för att de fick det låta som något dåligt, något sjukt, något onormalt, som någon slags sjukdom.

När jag fick veta direkt från Anton hur det var så kom det som en chock. Det var ett rent helvete rent ut sagt. Jag tror jag på något sätt egentligen alltid vetat men ändå förträngt det, för jag förstod direkt att det här var allvar. Det var Anton som berättade om vem han egentligen var och trodde att alla skulle hata honom för det och tycka att han var äcklig. Det var nog det som krossade vårat hjärta mest. Att Anton ens kunde föreställa sig att något i hela världen skulle få oss att inte älska honom. Han fick oss iaf att lova att inte berätta det för någon och det blev också till ett problem, för det är jobbigt att dölja en sån hemlighet. Och är det inte lite sjukt att man ska gå och hålla en sån sak hemlig? Bara för att det finns idioter i den här världen som ser på Anton och andra homosexuella som att de vore ufon eller något sånt. Väx upp, vi lever på 2000-talet det här är inget nytt. Kärlek som kärlek, det kvittar om en pojke blir kär i en pojke, en flicka blir kär i en flicka eller en pojke och flicka blir kära i varandra. Det är kärlek på en massa annorlunda sätt och alla sätt att uppleva kärlek på är rätt på något sätt.

Vår familj har trampat på nålar de senaste 1,5 åren rädda för vad alla andra ska säga. Jag ville inte hålla det hemligt egentligen men jag var så rädd att någon skulle vara elak mot Anton. Jag skulle aldrig stå ut med det, det kvittade att han gång på gång sa att han inte skulle bry sig för jag skulle bry mig. Ingen får prata illa om min bror. Men på något sätt har vi också kommit varandra närmare varandra, vi har gråtit tillsammans och hjälpt varandra att vara starka. Vi har stöttat Anton på det sättet som vi funnit vara lämligast och funnits där när han kännt att tiden varit inne för att berätta vem han är, vem hela Anton är. Vi stöttade honom när han själv mådde som sämst och ville vara som alla andra. Som att någon någonsin skulle vilja att vår Anton skulle ändra på sig.
Nu i efterhand förstod jag aldrig varför vi tvivlade på att någon någonsin skulle kunna tycka mindre om Anton.

Anton är världens bästa person, världens bästa storebror, världens bästa kompis och jag måste bara säga att jag är nog världens lyckligaste lillasyster. Jag fick inte bara en storebror utan också en bästa vän. Jag är helt säker på att om inte Anton varit gay så skulle vi aldrig varit såhär nära varandra som vi är nu.
Anton är nog lyckligare än någonsin, för nu behöver han inte dölja vem han är längre och han vet att alla hans nära och kära älskar honom precis som han är. Han har skaffat sig en pojkvän och det riktigt strålar om båda två.

Om Anton är lycklig så är jag lycklig. Du är bäst storebror.
Jag älskar dig.♥


den här bilden kommer få Anton att skratta♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Lilian

Så jättefint skrivet av dej Emma, tårarna kryper fram i mina ögonvrår nu. Anton kan vara glad att han har en sådan fin syster som du är. Hoppas att du också får någon att älska så småningom, men du hinner så ha inte för bråttom. Jag önskar både dej och Anton all lycka. Kramizar från mej.

2011-07-14 @ 23:20:33
Postat av: Jenny

Fint skrivet emma , anton är llyckligt lottad som fått dig som lilla syster :) dem som inte kan acceptera vem han är är inte rikitiga vänner , tårar kom när jag läste detta ;) so

Sagt kärlek är kärlek spelar ingen roll med vem <3 kram Jenny

2011-07-14 @ 23:28:50
URL: http://Mjukis
Postat av: "Kärlek som kärlek"

Oj Emma, det va RIKTIGT fint skrivet!

Blev lite tårögd.

Anton har verkligen en kanon syster, även en riktigt fin familj.



Han har tur som har en familj som han har. Som inte har dömt honom efter hans läggning.

Det finns familjer som har skött dessa saker annorlunda. Jag utgår då från min egen.

Min "komma ut" -process var inte den bästa.

Min mor tog det inte alls så bra när jag kom ut, och hon höll det inte hemligt. Varken min läggning eller vad hon tyckte om den.

Uppväxt i en liten "by", som jag va, så spreds nyheten fort. Först ut till familjen, som sen berättade det för sina vänner och dom för sina vänner.

Så redan efter två dagar visste alla.

Jag dömdes av min läggning, och inte bara av löst folk, utan även av min familj.



4 år senare, efter ett helvete som jag gärna glömmer bort, så började kontakten mellan mig och min familj att tas upp efter att ha varit obefintlig i 2 år när jag va 16-18 år. Min mor hade då kommit underfund med sig själv och valt sin familj framför sin religion.

Idag är allt kanon, vi älskar varandra villkorslöst.

Men jag önskar att resan hit hade varit mer annorlunda. Mer som för Anton.



Jag avundas människor med familjer som din. Men jag är extremt glad för människor med familjer som din.

Önskar bara att alla familjer vore så.



Massa kärlek! <3

2011-07-15 @ 01:39:09
Postat av: mickis

bra o fint skrivet!

Anton är en jättefin och bra kille! <3

2011-07-15 @ 09:50:40
URL: http://mikaelaveronica.blogg.se/
Postat av: Sanna Mohlin

Oj, vad jag gråter, efter att ha läst detta. Så oerhört skönt att Anton kan vara lycklig nu, jättefint skrivet :)

2011-07-15 @ 11:35:43
Postat av: JL

Bra skrivet Emma, oerhört fint.

2011-07-15 @ 11:38:39
Postat av: Jessica

De är var väldigt fint när man kan skriva från sitt hjärta. Tycker de är väldigt starkt gjort av Anton att han kunde berätta de för sin familj. Kan inte tänka mig hur svårt de måste vara och inte kunna säga som de är. Men är jag glad för Antons skull att han har en som han älskar.

Alla ska få kärlek. För vad är ett liv utan att få känna kärleken.

2011-07-15 @ 12:41:35
Postat av: Micke

Mycket fint skrivet Emma! Anton känner sig säkert extra stolt eftersom han har en så underbar lillasyster! :)

2011-07-15 @ 13:19:01
URL: http://twitter.com/hubbeberg
Postat av: Petra

<3

2011-07-15 @ 13:21:17
URL: http://fogelholm.blogg.se/
Postat av: Sofia Fridberg

Himla fint skrivet Emma! Och Anton jag är stolt över dig att du kommit ut, det är verkligen starkt gjort! Du är ju fortfarande samma glad och roliga Anton som alltid har nära till ett skratt, för mig gjorde det ingen skillnad, och det SKA DET INTE göra för någon annan heller. Du är ju fortfarande samma gamla Anton :D Stort grattis till killen med :D

2011-07-15 @ 13:58:33
Postat av: elin

tack gumman :D men du är ju iallfall världens underbaraste människa <3 gud vad fint !!!!!!! älskar er sååå mkt <3

2011-07-15 @ 14:56:05
URL: http://elinsaanum.blogg.se/
Postat av: Johanna

Emma, så otroligt fint skrivet av dig. Och ärligt. Vilken fin tjej du är!

kram

2011-07-15 @ 16:54:08
Postat av: Johanna

Jag kan aldrig föreställa mig hur det skulle vara att gömma den jag egentligen är, att vara rädd för att inte accepteras. Men jag är glad att jag har fått vara en av de som ni valde att anförtro er åt och en underbarare familj än er är unik och ett liv utan kärlek är inget liv, alla blir vi kära i olika personer. Vem säger vad som är normalt och inte?

Vi är alla normaltstörda och det skulle inte vara en bra värld om vi inte fick leva som vi ville.



Jag är så otroligt glad för Anton skull, att han nu får ta del av kärlekens underbara tider och att han kräver att bli accepterad för den han är.

Du skriver så fint Emma att man inte kan låta bli att gråta, du är en underbar person men underbara föräldrar och en underbar bror.

TA hand om de. <33

Älskar dig från vaggan till graven!

2011-07-15 @ 21:58:53
URL: http://thisjohanna.blogg.se/
Postat av: Elin

2011-07-16 @ 07:25:10
URL: http://elinmariaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Elin

Så fint du skriver Emma! Att man ens behöver fundera på att gömma en viktig del av sig själv visar verkligen att samhället idag fortfarande har en lång väg att gå när det gäller acceptens och öppenhet. "If you fight love you're always a loser" som Ola Salo skulle ha sagt. Kram

2011-07-16 @ 07:30:05
URL: http://elinmariaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback