Film - The boy with the stripped pyjamas

Ikväll såg jag en film som man ångrar att man sett efteråt. Samtidigt som det är en film som man behöver se för att såna här saker ALDRIG ska få hända igen. Andra världskriget har man hört så mycket om i alla år men man blir aldrig mätt på alla hemskheter. När jag säger mätt så menar jag att man blir alltid lika berörd och får samma klump i magen. Man kan inte fatta att det här hänt på riktigt.

För er som tycker att andra världskrigetfilmer är väldigt obehagliga så kan jag ändå rekommendera den här eftersom det inte är så mykt hemskheter som kommer fram i filmen. Den är så fin samtidigt som den är så hemsk. Men i natt får jag nog läsa tills ögonen faller ihop, med en klump i magen.














Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh, jag började stortjuta när vi såg den på svenskan, så hemsk!! blir nästan lite känslosam av att bara kolla på bilderna :o hoppas allt är bra med dig Emma! :)

2011-01-17 @ 21:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback