I love food

Sådär nu är jag hemkommen från en väldigt lyckad och effektiv dansträning, vi har nästan gjort klart en hel dans. Det känns bra! Nu är magen också full av spenat, mums så gott! Jag är lite tvärtemot vad det gället mat om man jämför med alla andra. Jag har alltid älskat de här udda sakerna som andra inte alls tycker om.
Jag älskar:
- kålpudding, det är min favoriträtt
- Spenat är mums
- Stuvade grönsaker är smaskens
- Morot- och brocollisoppan i skolan var med en favorit..
hehe listan kan göras lång.. ;)

Sen finns det saker som jag absolut inte äter också som t.ex.
- Lax och alla sorters "färsk fisk", den enda fisken jag egentligen gillar är fiskpinnar och det är för att det inte smakar fisk
- Svamp då konsistensen är usch
- Skaldjur är nog ändå det värsta, bara lukten gör mig illamående. Med saldjur menar jag både kräftor, räkor, krabbor och allt ni nu kan tänka er.
- Kolsyra, jag vet att det inte är mat men det är lite udda. Kolsyra har jag aldrig lärt mig dricka, jag kan inte säga varför. Det är inte starkt men det bubblar på ett konstigt sätt i kroppen och jaa jag gillar det helt enkelt inte.

Har ni några maträtter som ni absolut inte kan äta eller är ni typiska allätare? jag skulle vilja vara det, men som sagt vissa saker tar emot. ;)


jag ska nog be pappa eller mamma göra kålpudding i veckan.. eller kanske lära mig hur man gör? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback