Tummen upp - innehåller spoilermaterial men jag har märkt det ni kan läsa och inte osv.

Så var det dags för en utvärdering utav igårkväll. Jag var alltså i stan med Anton och Elin för att kolla på Eclipse. JAg fick en sånt där ryck då jag helt plötsligt för för mig att göra ngt och som tur var så var Anton med på noterna. Innan bio så åt vi på City grillen som ligger mittemot SF, premiär och det var jättegott så det var inte sista gången!
Klockan 18.30 befann vi oss i salong 5 på bion och peppade med asgarv och prat inför filmen. Måste säga att jag försökte att inte förvänta mig ngt av filmen för jag ville inte bli besviken IGEN. Men vet ni vad, jag var helt chokad efteråt, JAG GILLADE DEN! De har nästan lyckats den här gången, visst den är inte alls lika fantastisk som boken för det går bara inte men det var helt okej.

OBS SPOILER, OM NI EJ SETT FILMEN LÄS INTE DET JAG SKRIVER NEDAN!!!!

Vissa saker blev jag väldigt besviken på, som typ fightscenen mellan Edward och Viktoria. Det syns inte alls hur rädd han är att det ska hända Bella ngt, han drar ju henne med sig överallt som en jävla docka. Sen att scenen då Seth "låtsas att bli skadad" är borta och är omgjort att han blir skadad och både Riley och Viktoria hoppar på Edward och håller på att döda honom. Det är inte speciellt realistiskt att Viktoria och Riley skulle släppa Edward när de är så nära att göra sig av med honom för för de känner lukten av Bellas blod. Riley möjligtvis men inte Viktoria..

En annan scen som jag var mest besviken på var scenen då Bella kommer tillbaka från Jacob när hon har kysst honom, eller bett honom kyssa henne. Det syns ju inte alls hur dåligt hon mår över det hon gjort. I boken är hon helt förstörd och har så fruktansvärt dåligt samvete. Hon blir arg på Edward för att han inte blir arg på henne, hon ber honom vara arg på henne men han kan inte. Så hon barar gråter och gråter. I filmen ses man inte ens att hon är ledsen, hon förklarar bara för Edward att "but I love you more". Gaah Kristen Stewart är så grymt dålig skådespelare.

Och som vanligt så tar de bort mina favoritscener och de små deltajerna som gör boken. Som när Alice kidnappar Bella när Edward är och jagar för att hon inte ska åka till Jacob. Bella spelar in ett meddelande på Edwards telefon där hon säger att hon kommer vara argare än en grizzlybjörn när han kommer hem. På natten vaknar hon av att Edward lägger ner henne i sängen (som hon vägrat att sova i bara för han köpt den för det här tillfället), men hon kan inte vara arg på honom för hon har saknat honom så mykt. Istället så kysser hon honom. Åh jag saknar alla de där små söta sakerna. Som lappen på hennes kudde "Jag är tillbaka innan du hinner att sakna mig, ta hand om mitt hjärta jag lämnade det hos dig". Varf är inte det med?

Här slutar spoilermaterialet! :)

Men på hela taget har de gjort ett helt okej jobb, nu längtar jag tills de släpper första Breaking Dawn filmen. Hoppas den blir grym!!


Vi ger tummen upp för bra film, god mat och finfint sällskap! (som ni ser bytte och outfit i sista sekunden, insåg att det var svettvarmt ute. haha).

Nu är det snart dags för jobb, peppar peppar tänk på pengar till Kenya!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback