Harry Potter och halvblodsprinsen.

Igår blev det som sagt bio med Lovi, Dan och Hampus. Vi såg alltså den nya Harry Potter.
Jag hade förväntat mig att den skulle vara dålig men såhär dålig trodde jag inte. Den är *** värre än de andra filmerna, jag satt och var förbannad filmen igenom typ. De ändrar massor och hittar på en massa strunt, hur tänker de egentligen? de flesta som ser filmerna är väl ändå de som läst böckerna? Isf ska man ju göra så likt boken som möjlligt, de har du INTE gjort här.
Jag blev grymt besviken.
Någon mera som sett filmen?

men jag måste ändå berömma de grymt duktiga skådespelarna, de är iaf ngt de gjort bra.
Helen Bonham Carter som spelar Bellatrix Lestrange gör sin rollen sjukt bra, hon är verkligen den där häxan som man skulle vilja strypa riktigt långsamt!

Helen Bonham Carter.

Jim Broadb spelar Horace Snigelhorn och utseende mässigt tyckte jag han passade perfekt. Haha dock så kunde han ha gjort det lite bättre. Han spelar även i en av mina favorit filmer "Moulin Rouge".

Jim Broadb, tyckr ni inte han är lite lik Göran Persson? xD

Emma, Daniel och Rupert gör också sina roller fantastiskt som filmens huvudroller. Jag tycker faktiskt att det syns mykt i denna film att de utvecklats.


Emma Watson, Rupert Grint & Daniel Radcliffe

Men om man nu bortser ifrån att de har ändrat massor och lagt till massa strunt, om jag helt enkelt inte skulle läst boken så skulle jag nog ha tyckt om den. De har gjort den bra och specaleffekterna är ändå rätt gryma.
För er bokläsare blir betyget: 1/5
För er som bara nödar filmerna blir det: 4/5

Kvällen spenderades med Busk, Lovi och Anton. Sjukt kul, vi tittade på Full frys! HAHA
Smackpuss. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback