Rainbows and harps.

Nu har jag fått ett ryck igen, det händer inte ofta men idag hände det igen. Vi pratade om vår slutproduktion idag och vår lärare Johan började prata om livemusik och att man kan lära sig att spela bara en låt på ett instrument osv. Sen började han prata om alla möjliga instrument och så helt plötsligt kom harpan upp. Ända sen jag var liten och såg Aristocats och den lilla sjöjungfrun så har jag velat kunna spela harpa. Det är så himla vackert och ser så fint ut. Så nu har jag suttit och letat harpor på nätet, det är inte så enkelt som det låter. För det första så är det inte så vanligt och för det andra så är det dyrt. men jag har inte tänkt mig en stor golvharpa utan en knäharpa och jag har hittat en som ligger på strax över 2000. 
Men innan jag gör ett sånt köp så ska jag antagligen få låna en harpa och provspela och prata med en tjej här på skolan som kan spela harpa så kan jag få lite tips.. ;) 
 
Aja nog om harpan, idag ska jag ha min första vilodag sen nyårsdagen. Det öser ner regn och har gjort det hela dagen så jag är inte sugen på att gå på promenad idag. Vi får se vad som händer ikväll, jag är så himla trött så jag har lust att gå och lägga mig. Men jag tänker i vilket fall läsa igenom min monolog inför nästa vecka då vi får gästlärare i auditionträning. 
 
i väntan på regnbågen så sprayade jag mitt hår, nävars men jag tyckte det var fint! ^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback