Tisdag,

Komemr ni ihåg att jag i alla mina bloggår tjatat om hur mycket jag hatar tisdagar!? Sen jag började musikteater här på Öland så ÄLSKAR jag tisdagar. På tisdagar så består hela förmiddagen av emsemblesång, eftermiddagen av balett och varannan tisdag enskildsång. Sanningen är att jag minns inte vad söndagsångest är sen jag kom hit, veckorna är minst lika bra som helgerna! 
 
På dagens emsemble så gjorde vi en improvisationsövning där vi alla satt i en ring, tog samma ton och fick sen fritt improvisera utifrån den tillsammans. Det hela blev ett väldigt vacker stycke på 12 minuter som var både vackert, stämningsfullt och avkopplande. Jag trodde Thomas (vår lärare) skojade när han sa att vi hållt på i 12 minuter! Baletten kändes faktiskt ändå helt okej idag, det börjar lossna lite nu när jag lärt känna hela klassen bättre och är inte lika rätt för att göra fel hela tiden. Sen hade jag sånglektion och det var lika roligt den här gången som förra, jag ska lära mig en ny sångteknik (bälta för er som kanske vet vad det är) och det ska bli skitkul för då kommer jag ha mycket lättare att ta högra toner om jag lyckas med det! 
 
Kvällen har gått åt att prata med fina klasskompisar och jag tror att jag själv fått ut lika mycket att samtalen som de fått. Åh vilka fina människor jag har i klassen!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback