Eskilstuna med några av de bästa!

Åh dagarna i Eskilstuna var så sjukt roliga, timmarna bara flög fram. Petra och jag hade 2 byten och på sista bytet hamnade vi på samma tåg som Kristina och Johanna (coolt eller coolt?). Vid 12-tiden landade vi i Eskilstuna och då blev det kramkalas. Vi gick ganska direkt och köpte lunch och tog med oss till Eskilstuna teater och åt där, vi fick också en rundvisning på teatern.
Klockan 15.00 började musikalen Trollkarlen från Oz med Josephine i huvudrollen. Den var verkligen helt fantastisk, musiken var jättebra, skådisarna var så talangfulla och jag satt där och var så stolt över att Josephine faktiskt var min kompis. Hihi sen fick jag den där känslan som jag alltid får när jag ser på musikal/liveframträdanden, jag får lust att hoppa upp på scenen och dansa och sjunga med dem (som tur var tyglade jag mig haha).

Efter musikalen åkte vi hem till Josephines fina hus för att skratta, äta mat, skratta, prata, skrata, fika, skratta, leka lekar, skratta och så var det ngt mer.. hm vänta lite.. Jo just det vi SKRATTADE också. Haha helt stört vad vi skrattade, tårarna bara rann om mig!

OBS! Alla bilder är från Petras kamera och de är också tagna av henne!


Kristina och jag på tåget, skrattattackerna började redan på resan. Jag kom på att jag glömt min resväska på bussen så vi får springa tillbaka, då ramlar Petra handlöst framåt. haha förlåt Petra men det såg roligt ut!


vackra Josephine som Dorothy (ja hon har äkta år, vi har rätt att vara avundsjuka)


Sofia och Kristina är taggade inför föreställningen!


Petra och Sofia, sötimökpökar


tyvärr fick man inte ta kort under musikalen men jag smygfilmade och Petra smygfotade. hehe


jag föll handlöst för lejonet utan mod, så himla söt alltså! haha


fågelskrämman som spelade sjukt bra och pratade precis som björnen i björnbröder!


hemfärd till Josephine!


broccoli-fetaostpaj och tacopaj blev det till kvällsmat, underbart gott måste jag säga!


kvällen bestod som sagt av hysteriska skrattanfall, här på bilden kör vi leken frys. haha sjukt kul!

_______________________________________________________________________________________________

Dag 2.

Söndagen bestod av brunch, avlämnande av Sofia på stationen (sad face), en sväng på stan, musikal (vi tittade på Josephine igen och de var lika fantastiska igen), mat på Kinaresturang med väldigt konstig men rolig personal haha, rundvandring i Eskilstuna i storm och efter någon timma på stationen sa vi "vi ses igen" till Josephine och gick på tåget. Vid nästa byte så sa vi även "vi ses igen" till Johanna och Kristina.
Helgen har verkligen varit helt fantastisk, tänk vad tajta vi blev efter bara en vecka tillsammans i Kalmar och tänk att vi verkligen hållt ihop och träffats precis som vi lovade varandra. Jag är så glad över att jag åkte till Kalmar och fick träffa de här underbara människorna!


gruppbild i starksolljus, haha det är inte lätt att se avslappnad ut då. ;)


vi ses snart igen Sofia!


Kicki hade kul inne i provhytten hihi


teatern framifrån


en liten smygbild på plåtmannen, fågelskrämman och Dorothy


hunden Toto och Dorothy


plåtmannen som också var riktigt bra skådespelare! hehe jag tänkte fråga honom om man kunde lägga in en stöt på honom utan att han fick bucklor, men jag vågade inte. haha


Josephine får avsluta med den fina bukett hon fick av oss, hon fick också ett par fina lösögonfransar av mig och Petra från Make up store.

Tack igen för en fantastisk helg, jag saknar er redan! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback