Im just a kid

Dagar som de här saknar jag dagarna som var förr som mest. Då menar jag dagarna innan man började högstadiet, då sommarlov var sommarlov. Det var ingen som ställde krav på varken sommarjobb, körkort eller liknande, utan du hade lov.

Åh vad jag saknar att samla ihop alla barn i hela nygård och spela brännboll, leka spion, dunken vid dagiset, ha äppelskruttskrig (vidrigt jag vet), vattenkrig och ja gör allt det där som man gjorde när man var barn. Att ha hela dagen på sig att vara ute och leka med kompisarna och hela kvällarna till att göra det man inte hunnit göra på dagen. Att vara barfota ute tills kl 22 på kvällarna utan att frysa överhuvudtaget och sen sucka och bli jättesur över att mamma och pappa säger att man nu måste komma in och lägga sig för det är sent.
Då var det ett problem för vi hade ju inte lekt klart. Men leken tar aldrig slut, inte förrän du blir stor och tråkig.

Jag saknar verkligen att vara liten och ovetande av vad som väntar.


miniAnton och miniEmma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback