Höstlov.

Lov är något som enligt mig är helt onödigt när man går på folkhögskola. Lov är bara en ren lyx, en vecka att spendera hemma med alla nära och kära som man saknar och så får man sova igen lite timmar som man missar här. Det blir lätt sena kvällar och tidigt upp på morgonen, but hey that´s life. 
 
Vad har hänt nu då? 
Jo i torsdags anlände Oscar och jag hem till lilla Åtvid, det blev inte så mycket av kvällen då vi var trötta allihopa. På fredag var vi en sväng i sommarstugan, jag hälsade på jobbet och på kvällen var vi hos Dan och Lovi för att hjälpa till inför Halloweenfesten. 
 
Hela lördagen gick i princip åt att förbereda inför kvällens maskerad då jag sminkade ett par stycken och vi var bjudna på mat hos Hanna innan. Festen var sjukligt rolig och lyckad, det kostade mig som vanligt (!!) ett par blåmärken men det är sånt som händer. Hehe Söndagen kan jag ju säga att den räknas bort, för då mådde vi precis som vi förtjänade.. ;)

Oscar som pudelrockare och jag som Rödluvan. 
 

På måndagen bar det av in till Linköping där jag vinkade av Oscar på tåget och sen drog på shoppingrunda med mamma och Hanna en sväng på stan. Jag köpte världshistoriens sötaste mössa och lite annat smått och gott. 
På kvällen mötte vi upp Johanna, Jennica och Jennie för att fira Jennies 20-års dag. Vi gjorde i princip inget av det som var planerat att vi skulle göra men vi hade en sjukligt rolig och galen kväll! 
 
hihi min fina mössa som har öron ^^
 

Tisdagen blev en riktigt mjukis-chilldag med grannflickorna då i kollade film och bakade kladdkakemuffins!
På kvällen kom fina Petra som jag inte träffat sen sportlovet, alltså februari (katastrof). Det var iaf superkul, vi pratade ifatt om massa saker och kramades massa. 
 
visst ja, vi tog en extremt snygg bild också! 
 

Onsdagen var en händelserik dag. 
Den började med ett besök hos min kära kusin Lina. Vi satt och pratade och drack te i flera timmar. Hon ska ju få bebis i typ mars och jag är så spänd och förväntansfull, fatta vilken gullig bebis det kommer bli med de föräldrarna! På eftermiddagen hälsade jag på ute hos morfar där vi spelade kort och fikade.
Väl hemma kom först Anna en sväng och hälsade på innan vi rundade av kvällen med tjejkväll hos mig, mys!
 
I torsdags så slog Jennie och jag på stort och åkte och tatuerade oss. Jag har i flera år tjatat om att jag vill ha Hope på min vrist och nu blev det äntligen av. Jag var livrädd hela tiden, spände mig så jag hade ont i både käkar och ben dagen efteråt men jag klarade det. Det trodde ni inte att spruträdda jag skulle klara va? 
Direkt när jag var färdig fick jag iaf springa till tåget mot Stockholm och väl framme så spenderade jag torsdag-lördag hos Anton och Mike med en massa mys, bio, god mat och bra film. 
 
Anton och jag.
 

När jag kom hem på lördagkvällen var det bara att packa upp väskan, slänga i en tvätt och skynda ner ett par hus för att fira jennie igen nu med lite flera vänner. Det var superkul och mysigt, vi spelade spel, fick åde mat och efterrätt och skrattade en hel del. Åh vad jag har saknat våra galna lördagar!
 
jag tycker den här bilden räcker för att beskriva kvällen. hihi
 

Och sist men inte minst så kom söndagen. Eftersom mitt tåg gick redan 12.23 så blev det inte så mycket mer av dagen än att packa alla sina saker och så hjälpte mamma mig att sätta tillbaka mina featherextensions. Som tur var hade jag både Oscar och PM med mig på tåget så jag slapp resan hem själv. Väl hemma på Öland så hade vi kalas för oscar och Robin som båda fyllt år och så blev det stort kramkalas. 
 
Det ni, jag säger bara GRATTIS till alla er som tog er ända hit ner. Jag vet inte men det måste nog varit rekord i blogginläggslängd för mig. haha det var iaf mitt lov i stora drag! ^^
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback