Tutorial - Peacock

Idag tog jag kort när jag sminkade mig, det är inte det lättaste och ibland så blir jag lite väl inne i sminkandet så jag glömmer bort att ta kort. Men jag tror ändå den blev helt okej. :)


Alla de här produkterna använde jag till dagens sminkning.

Steg 1: Lägg basen i ansiktet, en eyeliner och en primer över hela ögonlocket.

 
MUS cake eyeliner                     MUS highlighter Neptune perfekt som primer. (väldigt tunt lager)


Glöm inte att lägga ett löspuder under ögonen så inte nerfallande ögonskugga förstör basen.
Detta borstar du bort sen när maken är färdig.

Steg 2: Grunda hela ögonlocket ända upp till brynet med en ljus ögonskugga, se till att mätta primern ordentligt. Efter det lägger du en ljusgrön skugga på själva ögonlocket.


Ljus skugga från Loréal (den gröna får ni se i slutet då den kommer från en palett)



Steg 3: Lägg en mörkgrön skugga längst ut på ögonlocket  till ungefär halva locket och skugga upp mot globlinjen. Ta sedan en grön skugga som är mellangrön (ngt mitt emellan det ljusa gröna och den mörka gröna), lägg den där den mörka skuggan slutar och den ljusa börjar för att göra övergången snyggare.



Steg 4: Maken kunde varit färdig här, bara man tagit lite mascara men jag fortsatte.
Lägg eyedusten Powerful på hela ögonlocket över hela den gröna skuggningen. Lägg ett tunt lager.
Lägg även eyedusten under öga, dock inte ända in utan lite mer än hälften. Lägg även en ljusare blå skugga och skugga med hjälp av den in eyedusten till den ljusa grunden.


Eyedust Powerful från Make up store



Steg 5: Lägg en vit kajal i vattenlinjen och samma ljusa skugga som du grundade med i inre ögonvrån.


Vitkajal Snowflake från Make up store



Steg 6: Nu är det dags för glitter, här kan man ju göra i princip hur man vill men jag valde att göra fläckar på det ena ögat och bara lite glitter under det andra ögat. För att få till det behöver du Mixing liquid som du kan köpa på make up store som du doppar penseln i, drar bort den överflödiga vätskan på handen och doppar sen penseln i lösglitter. Sen är det bara att lägga det där du vill ha det.


Mixing liquid och glitter peacock från Make up store







Steg 7: Nu är det dags att böja ögonfransarna och sätta på mascara och så tada är Make upen klar.


En jättebra vattenfast mascara från Loréal Paris.
För dig som böjer ögonfransarna är vattenfast mascara
ett bättre alternativ då fransarna inte bara lägger sig ner
igen efter bara ett par minuter.


Jag har satt en röd prick på alla de skuggorna jag använd i min 88 palett!


Det färdiga reslutatet:


Hoppas att ni lärde er något nytt och lycka till nu till er som vågar testa. Det är inte alls så svårt som det ser ut! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback