Provocerande bloggar.

Först måste jag bara säga att jag älskar Bella & Tyra show, deras peronlighet. De verkar verkligen som 2 hel sköna personer, visst det märks att de är amatörer som programledare men Bella rent utav spottar ju bara ut frågor. Det är ju också lite det som är charmen med programmet! :)

Iaf i programmet pratas det väldigt mycket om provocerande bloggar. Jag har aldrig förstått mig på det där med att skriva en provocerande blogg.
"Ja jag skriver det här för då kommer många gå in på min blogg" eller "Ja jag tar ett kort på mig halvnaken för då kommer jag få extra många läsare idag".

Tänk steget längre, även fast det är en provocerande blogg och allt du skriver/gör i den är inte DU utan ditt "blogg-jag" så är det ändå så folk kommer se på dig. Kissie tjatar gång på gång om att det är Kissie i hennes blogg och inte Alexander. Men om jag inte har helt fel så är det just ALEXANDRA som sitter vid datorn och skriver allt elakt om alla andra.
Det här med provocerande bloggar känns så himla B, så påhittat och fake. Hur kan man tycka att det är kul att många läser bloggen när man inte ens skriver saker man faktiskt står för. Sen känns det lite som att de som startar provocerande bloggar är de som inte kan få läsare enbart genom att skriva om sig själv utan måste trycka ner andra eller provocera med konstiga åsikter som inte en vettig människa skulle ha.

Kenza & Blondinbella är helt klart mina bästa bloggförebilder.
Jag vet att många har fördomar just om Bella som inte alls stämmer.
Jag skulle aldrig säga ett dumt ord om den duktiga ambitösa kvinnan.
De som pratar illa om henne är faktiskt dom som aldrig läst hennes blogg.


Två tjejer som håller sig i bloggtoppen utan att vara elaka och provocera. DET är coolt!


Det blev ett långt inlägg men det här är något jag gått och tänkt på länge nu. Jag tycker att man ska vara sig själv i bloggen och ingen annan. Om man ska läsa om påhittade personer kan man köpa sig en roman på bokhandeln. Bloggar ska vara levande.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Håller helt med om provocerande bloggar! Tanken måste ju komma någonstans ifrån liksom`?

2010-03-25 @ 22:57:59
URL: http://nohiding.blogg.se/
Postat av: a.nniie ♥

rösta på min bikinii är du jätte jääte söt :D

http://nelly.com/designyourbikini/?bikiniuser=ZfxtFqC66AJy6b7m5Yzi8lja#bikiniGallery

2010-03-26 @ 12:13:10
URL: http://aaniiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback