Ångest..

Fy jag sitter här och få lite sådär halvt ångest :( Ett val jag gjorde när jag var 15 år har påverkat hela min framtid.
Dom flesta gör det här valet och jag hade ingen som helst ångest då.
Jag pratar såklart om gymnasievalet!

Hur hade dom tänkt sig att man kan göra det valet när man är 15 år? Jag tycker verkligen att dom ska satsa på flera "prova-på" dagar och flera olika linjer (nu pratar jag alltså om lilla Åtvidaberg som har sämst skolmat i Sverige och sämst erbjudanden och sämst ekonomi)!
Nu går jag Barn och fritids linjen här i Åtvidaberg, jag trivs jättebra men va fan rent ut sagt, jag vill inte ens jobba inom den här branshen!
Jag vill bli artist, jag har stora drömmar! Dock vet jag att dom inte kommer slå in, om jag nu inte verkligen försöker satsa allt på sången och går in för det, man måste tro på sig själv!
Tänk dig om jag valt den här skolan http://www.filmomusikgymnasiet.se åh!


Iaf jag har alltid älskat att sminka folk typ kompisar och så, sen älskar jag att sminka mig sj. Så makeup artist skulle ju varit ett utmärkt yrke för mig! I somras såg jag i en Frida-tidning om kurser i stockholm för just make up. Jag kollde hemsidan direkt och såg att det fanns intensivkurs över en helg, dock kostade det 7100, men det är det lätt värt. Den är nämligen yrkesinriktad :D

Så nu är planen såhär:

-Jag Nattis och Lovi har valt till kursen "UF, företagsekonomi småföretagare" till trean. Vi ska då starta ett make up företag, ev kanske ngt hår inspirerat? Där lägs dom grundläggande kunskaperna för hur ett företag ska funka och vi får en otroligt bra erfarenhet!

-Efter gymnasiet (inte direkt, man måste leva livet först) ska vi starta eget företag, det här är ngt jag har dörmt om så länge nu! Och jag är bered att sats på att få det att funka, no mather what!
Tänk dig face/makeupstore, fast med hårsalong, håruppsättningar, manikyr, massage, spa och allt möjligt.
Jag vill få det här funka! Jag ska köpa för mina drömmar.

Och även fast jag får en karriär i musikbranshen så ska jag självklart inte överge mina kompisar och företaget! (:
Det blir förstås ännu populärare om massa kändisar hänger där ;) haha







Önska mig lycka till för det behöver jag!


Kommentarer
Postat av: LOVI !!!

Emma du kan ju inte gå runt och tänka att det inte kommer slå in.

Tro på dig själv istället kvinna!!!!!



Vi kommer lätt få världens bästa framtid med världens bästa yrke. För vi tar det lungt med en dag i taget.



Älskar dig<3

2009-01-23 @ 19:30:53
URL: http://fairytalelife.blogg.se/
Postat av: Alexander Busk

jag tror på dig!

2009-01-23 @ 22:35:52
URL: http://alexanderbusk.blogg.se/
Postat av: melissa

vad fin bild :D

2009-01-24 @ 14:44:54
URL: http://melissablogg.blogg.se/
Postat av: Sofia

bra Emma, tro på dig själv!

haha du kan få sminka mig om du vill xD

har aldrig bärt smink så det blir ju roligt att se det isånna fall ;D

puss

2009-01-24 @ 19:17:27
URL: http://twiiister.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback