Mitt hår har äntligen hittat rätt!

Åh jag känner mig full av massa tips som jag bara vill dela med mig av.. Jag har provat så mycket nya produkter som jag bara ÄLSKAR. Men jag får nog dela upp det i lite olika inlägg så ni orkar att läsa. 
 
Jag kan börja att tipsa om ett nytt schampo och balsam som jag började att använda i veckan. 
Jag har typiskt nordiskt hår av värska sorten. Det är tunnt, blir fettigt direkt (då snackar vi om att det är fettigt dag 2), det kägger sig slickat intill huvudet och dagen efter tvätt vill jag helst inte ha det utsläppt.. Det blir sådär stripigt och ser bara inte fräscht ut helt enkelt.. Dessutom så är jag helt beroende av min hårborste, jag går ingenstans utan den då mitt hår tovar sig väldigt lätt. 
 
Jag har alltså använt det här schampot och balsamet två tvättar nu och jag märker redan stor skillnad på mitt hår. 
Igår t.ex. kom jag på på kvällen att jag inte borstat håret på hela dagen och ni som känner mig vet att det är helt sjukt. Ändå var håret lika fint som på morgonen och såg väldigt fylligt ut. Volymen höll även i sig hela dagen och till och med dagen efter behöll håret den fina fylligheten och såg inte alls sådär stripigt ut som det alltid gör för mig. Jag har ännu inte märkt någon skillnad på fettighetsgraden eller vad man ska kalla det. Jag tvättade håret igår och upplever fortfarande mitt hår som skitigt idag. Men jag tror att det kommer ta ett par veckor innan hårbottnen vant om sig. 
 
Schampot och balsamet kommer från Nuskin som bara använder sig av rena ingridienser. Vilket betyder att det inte är en massa skit och mineraloljor i som i nästan alla andra produkter. Du kan googla på mineraloljor och efter att ni har läst lite om vad det är och vad det även används till så kommer ni nog att tänka er för innan ni använder produkter med mineraloljor i nästa gång.. 
 
 
 
 
 

Produktbeskrivning för schampo:
En oas för trött hår. 
Om ditt hår har tagit stryk av för många värmebehandlingar, slitage och färgningar, dränk dess törst med Nu Skin® Moisturizing Shampoo. Innehåller extrakt av bomullsblomma, naturliga steroler och sheasmör. En näringsrik tvätt för håret som återställer cortex styrka på bara sju dagar.
 
Produktbeskrivning för balsam: 
Balsam som inte tynger ned håret. 
Trött på att försöka balansera mellan att ge håret den fukt det behöver och volymen du vill ha?
Innehåller ängskrasse för att reparera och förhindra skador samt aminosyror som maximerar hanterligheten. Nu Skin® Weightless Conditioner är ett balsam som inte klibbar och tynger ned håret. Håret känns genast mer lätthanterligt och på bara sju dagar förbättrar den unika formulan hårets kondition, vilket gör att håret ser fylligare och bättre ut.
 
Produktbeskrivning för hårinpackning:
Bevara lystern hela veckan. 
Ditt hår arbetar hårt hela veckan och det är dags att ge tillbaka lite av det goda med Nu Skin® ReNu Hair Mask. Denna djuprengöring ger viktig fukt genom att tränga in i hårstråna och tredubbla dess styrka. Hårinpackningen innehåller CS7, en innovativ mjukgörare som förseglar hårstrånas fjällskikt och förhindrar kluvna hårtoppar och hår som går av. Håret blir blankt och lätthanterligt upp till sju dagar.
 
Är någon sugen på att testa dessa produkter? Isf kommentera så ska jag hjälpa er, min goda vän Christopher säljer dessa produkter så genom honom får ni det billigare än hemsidan. 
Om någon månad åretkommer jag med en utvädering till. Wiie längtar tills jag får tvätta mitt hår i morgon igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback