Klassen ♥ Öland

Idag var det exakt 2 veckor sen skolan tog slut. Det känns som 100 år sedan samtidigt som de här veckorna har gått fort. Hela läsåret har gått fort och det är för att jag har lärt mig massa, haft väldigt mycket att göra, lärt känna nya människor och framför allt för att jag har trivts så himla bra. Någon sa till mig när jag sa att jag gick på folkhögskola "att umgås med människor som är precis likadana som en själv kan vara det bästa som finns" och det är verkligen sant. För första gången i mitt liv har jag känt att jag kan vara mig själv i princip i nästan alla lägen. 
 
Året har bjudit på många toppar och dalar, jag har fått en hel del utmaningar som har slitit på psyket rejält när hjänspökena satt igång men som jag har klarat fast jag trott att det var omöjligt. Hela jag har växt och jag vet att det här bara är början, de första stapplande stegen. Innan jag kom till Öland så tyckte jag ju knappt själv att jag kunde sjunga, men tack vare en sångpedagog i världsklass och att jag helt plötsligt blev uttagen av Ola Salo själv att komma på audition har fått mig att inse att jag har mer att ge än vad jag tror.
 
I höst kommer jag återigen att börja på Ölands folkhögskola men nu på andra året och inte med hela klassen utan med 5 av mina klasskompisar och 3 nya personer. Tyvärr finns det inte plats för alla då andra året är mer inriktat och fokuserat på att man ska in på högskola. Det blir väldigt svårt i en stor grupp så antalet platser är mycket med begränsat. Att säga hej då till många kompisar som har blivit några av mina bästa vänner, vännerna som man är van att ha dygnet runt alla dagar i veckan, vännerna som har blivit som en andra familj och trygghet i vardagen, ja ni förstår själva - det var inte roligt någonstans. Men jag vet att jag har skaffat mig vänner för livet. Vi kommer alla ses någon gång igen, men just nu ska alla ut och följa sin dröm på olika platser i världen. En vacker dag kommer vi allihopa att ses igen, sjunga igen, skratta tillsammans och bara flumma sönder. 
 
Jag vill bara säga ett stort tack till alla er klasskompisar, lärare, personal och Öland för ett helt fantastiskt år. Tack för att ni har hjälpt mig att börja tro på mig själv, att jag kan. Tack för att ni har förgyllt min vardag och tack för att jag får chansen att komma tillbaka igen i höst. 
 
TACK TACK TACK TACK! 
 
det här känns som så länge sen, 2 dagar efter skolstarten åkte vi på utflykt hela klassen + Tomas såklart. Åh klassen jag saknar er! ♥ 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback