Secret Santa.

Eftersom jag knappt bloggade alls sista veckorna innan vi fick jullov så har jag glömt berätta att vi hade "Secret Santa" i klassen. Reglerna var enkla, man drog en lapp och fick någons namn. Den här personen skulle man vara lite extra snäll emot på ett inte alltför uppenbart sätt under den här perioden och självklart så skulle man köra ett paket. Nu kommer vi till det lite svårare, paketet skulle börja på samma bokstav som personen man skulle köpa paket till och så skulle man skriva ett rim. Jag fick Sebastian så jag fick det inte så svårt, han älskar att sova och spela gitarr så det blev en sovmask och ett par nya strängar till gitarren. 
 
När dagen var inne att avslöja sin Secret Santa så fick alla gissa på vem som var ens Secret Santa och jag gissade rätt. Jakob var min Secret santa och hade skrivit bästa rimmet, köpt hårprodukter (märket hette något på E) och sen dragit ut en bild på oss 2. BÄSTA! Jag skulle alltid vilja ha en secret santa ^^
 
 
"Din vackra sång gar fått mig igång.
Nu ska vi rimma så du i ord får simma.
Precis som när du glittrar i solen och hoppar i poolen.
Då kan du bli torr i botten, då blir paketet toppen.
Du kanske tar glassen Sandwich. Let's go multilanguage.
You have a beautiful eyelash and you love the program Smash.
Tilbaka till det svenska språket så vi slipper båker med en språkpolis.
I paketet är det inte en teservis.
Detta kommer få dig att glimma som Peter Pans Tingeling.
För mig är du ju den vackraste Bling <3"
 

Visst är det fint!!? ^^ För er som inte vet så heter jag inte Emma här på Öland utan alla säger Bling eller Blingbling pga av alla dubbelnamn i klassen så blev det enklast att ge alla smeknamn! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback