Dag 16 - En låt som betyder mycket

Det är väldigt svårt att välja en låt av alla underbara låtar som jag har lyssnat sönder helt och hållet under alla mina 19 år. Men jag valde till sist "Everything I do I do it for you - Bryan Adams". Nu undrar säkert många varför jag valde just den gamla lite uttjatade låten men vänta lite så ska jag förklara.

Jag har alltid älskat att sjunga, men jag har aldrig vågat att sjunga. Hur mycket alla än tjatade så vägrade jag, så jobbigt tyckte jag det var. Jag ville så gärna så gärna men jag vågade helt enkelt inte. När jag gick i nian så tog jag ändå tummen ur röven och bestämde mig för att sjunga på skolavslutningen. Jag valde everything I do I do it for you för jag tyckte den var fin och enkel, jag vågade mig inte på något avancerat och min röst var inte alls så utvecklad som den är nu. Jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv, mina knän skakade och jag trodde jag skulle kräkas. Men jag gick upp där, sjöng och skämde inte ut mig. Jag gjorde faktiskt ganska bra ifrån mig.

Jag gjorde det jag absolut inte vågade bara för att jag verkligen inte. Efter det blev begäret att stå på scen större, jag ville ha mer. Så varje gång jag hör "Everything I do I do it for you" så får jag den där speciella känslan, en känsla av stolthet. Hihi det känns nästan som att det är "min låt".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback