Dag 14 - Det här saknar jag

Listan på saker man saknar kan göras lång, väldigt lång, för lång.
Jag har en förmåga att klamra fast vid saker som varit. Men saker förändras och måste göra det.
Men något jag saknar är tiden med The Dancesings, den tiden då var som mest sammansvetsade och vi alla strävade efter samma sak. Vi alla hade samma mål och passion.
Jag saknar att Lovi här som inneboende, att vi gjorde allt tillsammans.
Jag saknar alla husvagnssemestrar med familjen Stenberg +vänner.
Jag saknar att gå i skolan och få skriva uppsatser och ha lov. (ja jag är lite konstig men jag älskar att skriva)
Jag saknar vänskap som kanske har gått förlorad för alltid eller iaf för en tid framöver.


Men ibland måste man inse att man kan inte få allt och allt bra måste ha ett slut. Man måste leva i nuet och ta vara på det man har här och nu. Dagarna kommer komma då man säkert saknar det man har just nu.
Jag står och väger emellan tonåringslivet och vuxenlivet, förändringar kommer att komma med det och det måste jag acceptera. Alla förändringar är inte till det sämre och att sakna är inte alltid fel. Att sakna betyder att man uppskattar det som varit.

Bästa semestrarna ever, Öland 2007 och Varberg 2008.
















hihi no dirty thoughts, it's a tree








VARBERG

















Ni förstår inte vilka minnen de här bilderna väcker. I sommar har Lovi och jag tagit i hand på att vi ska till Varberg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback