Det där med statistik

Jämt och ständigt får man frågan om hur många läsare man har och vad man har för statistik. Att ha många läsare eller ha hög statistik är det väldigt svårt för någon att bestämma för det beror precis på. Om man jämför t.ex. min blogg med Kenzas, Blondinbellas, Fokis eller Linda Hallbergs så skulle jag lika gärna kunna lägga ner min blogg. För min blogg kommer aldrig bli så stor.

Självklart vill jag att folk ska läsa min blogg, för jag skriver ju för att folk ska läsa. Men inte bara därför, utan jag skriver också för att det är ett sätt som jag älskar att uttrycka mig i. Om inte här på bloggen på papper med en vanlig penna eller i word. Tro inte att jag blir arg på er om någon är nyfiken på vad jag har för statisk, det gör mig inget alls. Men jag vill bara att ni ska veta att när man har en så pass liten blogg som jag så spelar inte statistiken någon större roll. Okej om den står på 0 varje dag kanske man borde fundera på att föra dagbok eller något istället.

Till alla er nyfikna; såhär har min statistik sett ut de senaste 10 dagarna. Ganska bra för semestertider och då jag inte skött uppdateringen så bra på senaste tiden. Men som sagt det beror på vad man jämför med..


För er som inte bloggar. Den blå linjen visar antal unika besökare jag haft varje dag, där registreras alltså datorns ipadress endast en gång hur många gånger du än går in på min blogg med samma dator under samma dygn.
Den röda däremot visar sidvisningar och det betyder att varje gång du klickar in på min blogg så stiger mätaren.

Allså stämmer inte den blå riktigt, man kan ha 3 läsare som läser bloggen från samma dator osv. Men sånt går ju aldrig att få exakt. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback