93.

År 93 hände det inte så mycket, min moster Annica gifte sig.
Dock så är jag 1,5 år här och det är i den åldern man är som roligast.
Vi har maaaaaaassor med filmer och man kan skratta ihjäl sig åt dem.
Jag, Anton och Danne var helt galna. Hihi
Som ni kanske förstår så har mina kusiner varit en viktig pusselbit i mitt liv.



Rastlös som jag var när jag var liten så tyckte jag att borsta tänderna var tråkigt.
Därmed så blev det lite roligare när man satt i handfatet. haha
Kanske skulle prova det?



Min bror och jag har alltid kommit bra överens och de flesta såg oss som tvillingar eftersom det bara skiljer 1 år och 1 veckan på oss.
Han har alltid funnits där som en bästa vän.


Jag minns att vi älskade bygga kojor av stora kartonger, vi brukade få massa av morfar.



Jag blev känd för mitt bordsskik. Ett tag fick jag sitta naken med haklapp och äta.
Haha ni får se mer några bilder ner.





Jag tog med den här bilden eftersom det är det enda minnet som jag har utav min mormor.
Jag hade klättrat upp på bänken med hjälp av en stol, tagit en sked och ätit direkt ur burken.
Mamma fick syn på mig och skyndade sig för att plocka ner mig men mormor sa bara
"äsch låt henne äta, vi har flera burkar i kylen". Jag vet att det inte är ngt speciellt men för mig
är det det. Jag minns iaf att jag älskade min mormor.




Här är Anton och jag när vi firar midsommar ute i Anderstorp som vi gör fortfarande.
Det är en av de bästa högtiderna, vi har alltid grymt kul!




Här har ni lilla mig i flytväst i stugan.
Det har alltid varit som en fristad för familjen. En egen badplats, gemenskap, båt, fiska, sola
kojan i skogen, mys på kvällarna.. ja allt som ett barn behöver.



haha tro det eller ej men det fanns en tid i livet då mamma och pappa faktiskt ägnade ngr timmar
åt trädgårds arbete. Då hade vi potatisland bland annat, det är det vi sitter i här på bilden.




hygienisk som jag var så räckte det såklart inte med att bara borsta tänderna utan även knäna.



jag älskar den här bilden. den är så sommrig med alla färger och kolla var höga maskrosorna
ser ut emot mig. hihi




Man kan inte vara för liten för att klä ut sig när man heter Emma Hallberg.
Som ni ser på bilden så jobbade jag flitigt i köket redan då *blink blink* HAHA



Simhallen har också varit en betydelsefull plats för mig eftersom min mamma faktiskt jobbade
där ända tills jag började typ 8/9 (tror jag). varje lördag var jag, Anton och pappa där och babade
och hälsade på mamma. Efter det så köpte vi lördagsgodis på stallkiosken (som låg där då), sen hem
och åt köttsoppa och frallor.


Här ser ni lite tydligare hur jag kletade med maten.
När morfar var med så hejade han alltid på mig och det slutade alltid med att jag fick
ta en duck efteråt eftersom jag hade spenat eller liknande i hela håret.
HAHA.



Min moster Annica gifte sig och jag, Anton & Danne var så fina så.
Guldhjärtat jag har på mig på bilden fick jag av morfar och mormor i doppresent.

93 var ett lyckligt år med många fina minnen, mitt enda minne från min underbara mormor.
FORTSÄTTNING FÖLJER..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback