Att välja glädje!

Igårkväll när jag ligger i sängen och ska läsa så får jag plötsligt en bok slängd på mig, när jag tittar upp så står Anton där och säger "Här mamma säger att du ska läsa den här". Jag tar en närmare titt på boken och det var boken "Att välja glädje-en bok om att få ett bättre liv, skriven av Kay Pollak".
Jag har aldrig trott att något sånt här funkar men jag hade ju egentligen inget annat för mig så jag tänkte att jag skulle ge det en chans..

Jag började iaf med "Bok 1-en grundkurs". Här får ni lite smarta saker det stod iaf. 
Vem är jag?
  "All förändring börjar med dig själv. Det är med mina tankar all förändring börjar."
Människans kropp består av 50 billioner celler (1 billion = tusen miljarder), varje cell består av ständigt vibrerande energi. Tankar har på samma sätt mätbar energi som "går ihop" med kroppens celler.
  "Genom varje tanke jag tänker påverkar jag den jag är."
Vårt skellet är helt utbytt efter 3 månader, vår hud är helt utbytt på 4 veckor, vår slemhinna i magen är ny och utbytt var femte dag, hela våran kropp är helt ny och utbytt på 2 år. Varenda lite cell, allt.
 
"Jag är inte samma människa idag som jag var igår."
Därför har du möjlighet att påverka dina tankar och ändra de tankar som inte är bra för dig.
  "Jag påverkas av varje tanke jag tänker. Jag skapar den jag är med mina tankar."
Se varje dag som en ny chans att vara dig själv, tänka positiva tankar och bli ännu bättre!

Där var en sammanfattning av första avsnittet. :) Vad tycker ni? Jag tycker han är smart.. sen om det funkar är en annan sak. Jag ska iaf fortsätta att läsa, det är intressant och se hur andra ser på saker och ting.
Så det dyker nog upp lite "självkänsla-tips" här framöver :)

Har ni läst såna härna typer av böcker förut? Isf tyckte du att det funkade?

smackpuss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback