Så blir du på bra humör :)

Som jag har lovat så ska jag ge lite tips på hur man blir på bra humör, jag garanterar inte att det funkar i alla lägen. Men för mig i dom flesta! :D

  • Tänk positiva tankar om dig själv och livet, det gör vardagen lättare.
  • Ät choklad, det är bevisat att den gör dig på bättre humör.
  • Lyssna på musik som gör dig glad, sätt inte på deppmusik! Ett bra tips är ABBA sjukt bra låtar man bara inte kan sitta still till, lyssna också på musik som väcker bra barndomsminnen.
  • Gör ngt som du känner att du är bra på, ex måla, sjunga, fota vad som helst.
  • Motionera! Det kan kännas tungt att ta sig till gymmet eller motionsspåret men när du kommer hem så mår du så mycket bättre! För visste du att när du motionerar utsöndras "må bra endorfiner" i kroppen.
  • Skäm bort dig själv, åk och shoppa, eller varför inte ha en spa-dag hemma? Med ansiktsmasker, manikyr, färga ögonbryn och ögonfransar, gör en hårinpackning, listan kan göras lång!
  • Dåligt humör kan bero på sömnbrist, ta en lite tupplur på ca 30 minuter. Det kan göra susen!
  • Sätt på en riktig komedi och skratta oavsett du tycker det är roligt eller inte. Ett gott skratt förlänger livet.
  • Prata om det som du tycker är jobbigt eller får dig att vara nere.
  • Och nu till det allra bästa tipset, umgås med den som gör dig glad, den som ställer upp i alla väder. Den som förstår dig och älskar dig för den du är! Den som kan få världens tråkigaste vardagligaste dag att bli helt speciell och unikt. Slösa inte bort ditt liv med människor som behandlar dig som skit, du är för bra för det.

Här var lite tips från mig, hoppas du får nytta av dom någon gång :) (förhoppningsvis inte eftersom jag vill att ni ska må bra)

bloggar senare om min dag, puuuuuuuuuussar<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback