Afrika

Visste ni att i Afrika:


•·        Var 5 sekund dör ett barn därför att han är hungrig!

•·        På grund av undernäring så är barndödligheten 8 gånger större i Afrika än i Europa!

•·        Det finns 11 miljoner föräldralösa barn i Afrika pga. AIDS

•·        800 miljoner människor går till sängs hungriga! 

•·        Fattiga familjer spenderar 70 % av sin inkomst på mat,

•·        i USA spenderar en familj 10 %!

•·        40% av Afrikas befolkning lever på under 1 dollar per dag.

•·        Endast ca 50-60% av befolkningen har tillgång till rent vatten

Det är helt sinnessjukt, det är hemskt. Jag ska kämpa för att få den bästa möjliga karriär för jag har bestämt mig för att jag ska hjälpa till att förändra världen. Det ska bli en bra plats för alla människor att leva.
Det får inte vara såhär!


Tips på hur man blir på bra humör kommer imorn, hinner troligtvis idag. Men om ni har tur så kanskekanske :)
I annat fall, god natt allihopa be till gud att jag kan sova inatt och är frisk imorn!

puuuussipuussar<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback