Once upon a time..

Det är en helt vanlig dag, jag är ute och shoppar med min vän, vi fikar lite och har allmänt mysigt.
Vi köper med oss en varm choklad (jag dricker inte kaffe) och går på gatan och njuter av den underbara vårsolen.
Då händer det, jag krockar med ngn och faller handlöst ner på gatan. Det tar ett tag innan jag fattade vad som hände men när jag sittar upp ser jag in i ett par ängsliga ögon.
Jag kan inte allt annat än att stirra, på en perfekt mun, en perfekt hy, perfekta käkken, hans halvlånga rufsiga bruna hår och isblåa/guldbruna ögon (jag har börjat ändra mig lite när det gäller ögonfärg).
Och jag ser att han är lika bländad av mig.
Så börjar det hela, fortsätter med underbara promenader, underbara kyssar och underbara kvällar tillsammans.
Hela långa livet tillsammans kommer vi vara lika lyckliga tillsammans och han ska älska mig lika mycker som jag älskar honom!

Jag vill tro att han finns någonstans, han som tar mig med storm! Jag är dessväre väldigt kräsen och jag tycker inte om kärleken överhuvudtaget så jag gör ingen större anstränging för att hitta honom. Men om man nu skulle få smaka på det där underbara med kärleken, det man hör talas om, det man ser på film och det man läser i böcker. Då skulle det ju vara annorlunda eller hur?

Mr perfect kommer inte bara dyka upp som i min saga som jag hittade på där uppe, utan honom måste man leta efter. Men vart ska man börja? Jag har inte ens hittat mig själv än och jag är 17 år. Ibland känner man sig bara för patetisk.
Tror ni att det finns en person som man är menad att vara tillsammans med hela livet, eller finns det flera?
När man var liten var det självklart att det var en person, men det var också lika självklart att man skulle gifta sig med en prins och leva lycklig i alla sina dagar.



Finns det nån som du?


smackpuss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback