Bra boktips!

Finns det något bättre än en bra bok när solen kommer fram? På sommaren riktigt slukar jag böcker, den ena efter den andra och jag läser alltid om mina favoriter om sommrarna. Här får ni mina topp 5!

1. Twilight serien, det här är helt klart de bästa böcker jag har läst. jag har lyckats värva en hel del, läs dom du ångrar dig inte. Den har allt en bok ska innehålla, spänning, kärlek, intriger och ännu mera. Den har det lilla extra och du kan lätt relatera till huvudpersonerna vilket bara gör dem ännu bättre!

2. Änglar och demoner, det här är första boken till davinci koden. Otroligt bra bok, om du gillar spänning är det här defenitivt en bok för dig! Den är rätt jobbig i början vilket slutade med att jag la ifrån mig boken ett par veckorn innan jag orkade fortsätta. Men så fort du läst det första kapitlet kan du inte släppa den. Hela boken utspelar sig nämligen på 24 timmar, väldigt stressiga timmar också. Enligt mig att den mycket bättre än davinci koden, men det är också bra:) Den kommer också på bio nu i maj, missa den inte!

3. Vindsträdgården, det här är en serie skriven av Virginia Andrews. Det är 4/5 böcker jag minns inte riktigt men dom är otroligt bra. Det handlar om ett par syskon som blir inlåsta på vinden av sin mamma/mormor, dom får uppleva besvikelse gång på gång och de är förbjudna att lämna rummet. De måste till och med ha gardinerna fördragna för förnsterna eftersom deras morfar inte får veta att de existerar. Det är svårt att förklara böckerna men läs dom, det får dig verkligen att uppskatta det du har och en uppfattning och hur mykt sjuka människor det finns och vad pengar kan göra med människor.

4. Harry potter, den här serien är det väl ingen som gått misste om? Har du sett filmerna utan att fasta? Då tycker jag definitivt att du ska prova att läsa böckerna, dom är så otroligt bra! Det är inte "barnsligt" som visa tror, J.K. Rowling skriver på ett så bra sätt att man är helt inne i böckerna och när man slutar läsa så väntar man sig nästa se människor med mantlar och trollstavar på gatorna. Nedå, men visst är det skönt att få försvinna in i en fantasivärld och följa någon med en vardag krångligare än sin egen? :)

5. Bilden av en främling, den här boken läste jag för många år sedan man jag kommer fortfarande ihåg hur bra jag tyckte den var! Den är skriven av Joy Fielding som också skrivit många andra bra böcker. Vad jag kommer ihåg är iaf att det handlar om en kvinna som heter Jane om jag inte minns fel. Hon går för att handla och helt plötsligt får hon minnesförlust, hon minns inte vem hon är, vad hon heter eller ens hur hon ser ut. Det enda hon minns är vad hon ska handla och så märker hon att hon bär omkring på 10 000 dollar. Vad fick hon pengarna ifrån? Vad fick henne att tappa minnet? Klart läsvärd bok, läs den!

jag hittade inte bilder på de andra två böckerna tyvärr :)

Det var nog mina topp 5, har ni ngr tips på bra böcker? kommentera!! :)
SMACKPUSS <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åååhh, bilden av en främling :)

Lästa den för 2-3 år sen o ja kommer fortfarande ihåg den!!

Vill läsa den igen för den boken är min´favvo!

2009-04-30 @ 11:21:07
URL: http://thisjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback